5 sterren dierenhotel

reserveren

Veel gestelde vragen over Honden

FAQ

Je titel komt hier

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Kan mijn hond komen proeflogeren?

Om er zeker van te zijn dat wij uw hond een leuke vakantie kunnen bieden is een proefovernachting soms aan te raden, bijvoorbeeld als uw hond wat onzeker is. Uw hond maakt kennis met ons hotel-resort en onze lieve verzorgers, kan op de speelweide heerlijk met zijn vriendjes spelen en heeft een luxe hotelkamer.

Het kan zijn dat uw hond het toch te spannend vind, we zullen dit altijd eerlijk en open met u communiceren. Uiteindelijk staat het welbevinden van uw hond voorop! Om een proefovernachting  te reserveren zie de pagina reserveren

Vanaf welke leeftijd kan een pup logeren?

Dit kan vanaf een leeftijd van 5 maanden.

We begrijpen dat u het moeilijk vindt uw pup te brengen, maar het is ontzettend waardevol en goed voor zijn socialisatie en daarbij komt, hij vindt het nog leuk ook!  Wat is mooier dan spelen met je soortgenoten!?  Uw pup staat nog overal voor open en kan bij ons allerlei nieuwe ervaringen opdoen. De belangrijkste: Socialiseren met zijn soortgenoten. Zo groeit uw pup op tot een zelfverzekerde, stabiele, lieve en sociale hond. 

Hoe ziet de vakantie van mijn hond er uit?

Wij geven uw hond een echte vakantie! Dit doen wij op de beste manier, en dat is door uw hond een vervangende roedel te bieden. Uw hond word ingedeeld in een groepje die qua grootte,  leeftijd en karakter bij uw hond past, zo vormen zij een gezellige roedel. In ons resort kunnen de  honden zich met hun vriendjes en vriendinnetjes 2 keer per dag lekker uitleven op de speelweide. De deur naar de hotelkamer staat hierbij altijd open. Uw hond kan dus altijd zelf bepalen of hij zich even wil terugtrekken. Heeft u een speel of knuffel-arrangement erbij geboekt dan gaat uw hond met zijn vaste verzorger dagelijks nog een keer extra naar de speelweides toe om één op één te spelen of te knuffelen. Hoe leuk is dat?!  Houdt uw trouwe viervoeter van water, zand en wandelen dan zijn er diverse exclusieve opties mogelijk.  Nabij ons hotel hebben wij een supermooie recreatieplas en een natuurpark waar uw hond zich heerlijk kan uitleven! Zelfs een heuse relaxmassage is mogelijk! Daarmee wordt het een onvergetelijke vakantie voor uw hond!

Mijn reu is niet gecastreerd, kan hij komen logeren?

Helaas hebben wij geen plek voor niet gecastreerde reutjes hiervoor is het nagenoeg altijd volgeboekt. (dit geldt ook voor reutjes welke chemisch gecastreerd zijn)  

Kunt u mijn hond wassen voordat ik hem ophaal?

Jazeker, Wij raden dit zelfs aan. Uw hond verblijft bij ons in een groepje met veel speelkameraadjes en daarbij gaan ze 2 keer per dag lekker naar de speelweide. Superleuk natuurlijk maar het kan zijn dat uw hond vuiler wordt dan thuis.  Voor het wassen gebruiken wij hoogwaardige producten op natuurlijke basis. Wij nemen hier uitgebreid de tijd voor zodat het echt een ontspannen één op één moment is tussen uw hond en de verzorger. Uw hond zal hiervan genieten en u krijgt een schoon en fris ruikende hond mee naar huis!

Voor het tarief klik HIER

Mijn hond is niet sociaal, kan niet met andere honden, kunt u hem een vakantie bieden?

Buiten drukkere periodes kunnen we uw hond een vakantie bieden als u een arrangement of exclusieve optie erbij boekt. Daarbij zijn extra één op één momenten met de verzorger. Hiermee leggen we uw hond extra in de watten en heeft hij ondanks dat hij niet in een roedel kan spelen toch een leuke unieke vakantie. Klik hier voor de mogelijkheden

Mijn hond is loops, mag zij nu nog wel komen?

Onze gasten vieren hun vakantie in een roedel, welke zorgvuldig wordt samengesteld zodat elke gast een leuke vakantie heeft. Wij hanteren een evenwichtige verdeling van 50/50 reu/teef in de roedels. Hierdoor zal elk teefje altijd met minstens één reutje in een roedel zijn. O.a. om deze reden kunnen wij een loops teefje helaas geen vakantie aanbieden.

Als mijn hond onverhoopt ziek wordt, wat dan?

Als uw hond ziek wordt  dan nemen wij altijd contact met u op. Indien wij u niet kunnen bereiken dan nemen wij contact op met de  door u opgegeven contactpersoon. Is deze ook niet bereikbaar dan handelen wij naar eigen inzicht. Geen zorgen, wij hebben deskundige, goed opgeleide verzorgers en zullen er alles aan doen om uw hond de beste zorg te geven die hij nodig heeft. 

Dierenartsbezoek
Wanneer een dierenartsbezoek nodig is dan zullen we deze consulteren. Als de locatie van uw eigen dierenarts zich niet te ver van ons hotel bevindt dan zullen we naar uw eigen dierenarts gaan. Indien dit om een of andere reden niet mogelijk is dan gaan we met uw huisdier naar dierengezondheidscentrum De Limes https://www.dgcdelimes.nl/

Kosten dierenartsbezoek
De dierenartskosten en de extra zorgkosten van het hotel zijn voor rekening van de klant.

Het starttarief van de zorgkosten bedraagt 46,00 euro en omvat het volgende:

  • Het contact opnemen met u alvorens we de dierenarts consulteren.
  • De kilometervergoeding voor de dierentaxi, tot een maximum van 25 kilometer totaal, daarna brengen we 20 cent per km in rekening. 
  • De arbeidstijd die wij aan het dierenartsbezoek besteden met een maximum van één uur van vertrek tot terugkomst. Daarna brengen we 35,00 euro per uur in rekening. 
  • Het opmaken van een verslag van onze bevindingen en die van de dierenarts, de eventuele vervolg behandeling(en)
  • Het toedienen van medicatie
  • Indien nodig een apart verblijf inrichten 
  • Het opmaken van een behandelplan en/of aftekenlijst(en) t.b.v. medicatie.
  • U op de hoogte stellen van de bevindingen van de dierenarts.
  • U op de hoogte houden van de voortgang

Medische kostenverzekering
Indien u een medische kostenverzekering bij ons heeft afgesloten en de zorgkosten vallen hieronder, dan worden de kosten van de dierenarts en de zorgkosten van het hotel door dierenhotel Marijke vergoed. Klik hier voor meer info.  

Is er een minimale of maximale tijd dat een hond kan verblijven?

Logeren kan vanaf één dag tot een paar maanden.

Alleen voor het hoogseizoen in de zomervakantie hebben we een minimale verblijfsduur van 14 dagen. Dit heeft als reden dat de zomervakantie een gespreide vakantie is en we voor de rust van onze gasten niet teveel wisselingen in de roedels willen hebben.

Je titel komt hier

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Zijn er redenen waarom jullie een huisdier weigeren?

Zonder juiste inentingen of zonder een inentingsbewijs zullen we een huisdier moeten weigeren. Voor de benodigde entingen klik HIER

Ook als een huisdier een overdraagbare ziekte heeft kunnen we deze geen vakantie bieden. 

Welke vaccinaties heeft mijn hond nodig voor een vakantie in het hotel?

Klik HIER voor de pagina over vaccinaties

Je titel komt hier

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Mijn hond heeft medicijnen, kunt u die toedienen?

Dit is geen probleem, wij hebben deskundige en opgeleide verzorgers die dit kunnen toedienen. Hiervoor vragen we een kleine vergoeding.

  • Wij vragen u de medicijnen niet te breken en niet alvast in het voer te doen 
  • Graag wat extra medicijnen meegeven en deze aanleveren in de originele verpakking. 
  • Wij maken zelf een toedieningsschema en afteken-lijst.
Mag mijn hond een eigen kleed of mand van thuis meenemen?

Dit is niet nodig. In de luxe hotelkamers staan heerlijke manden voor uw hond klaar! 

Natuurlijk kunt u een kleedje van thuis meegeven maar u  krijgt het na afloop niet meer mee terug. Een eigen mand meenemen kan niet. 

Moet ik het inentingsbewijs meenemen?

Ja, bij ieder verblijf dient u het inentingsbewijs mee te nemen. Indien u dit niet kunt vinden is een factuur van de dierenarts ook voldoende.

Zijn er bepaalde honden of rassen die jullie niet aannemen?

Wij willen elke hond een leuke vakantie bezorgen, dit bereiken we met name door met elke hond een leuke roedel te maken van gemiddeld vijf honden. Sommige rassen zijn hier naar onze mening minder geschikt voor en/of vinden dit niet leuk. Ook geven sommige baasjes aan dat ze hun hond niet bij deze rassen willen hebben. Deze wens respecteren wij.  Rassen, of kruisingen hiervan, nemen we om deze redenen niet aan. Klik hier voor de gehele lijst

Ik kom met meerdere honden, blijven ze bij elkaar ?

Honden uit hetzelfde gezin blijven bij elkaar. Zij worden samen ingedeeld in een groepje die qua grootte,  leeftijd en karakter bij uw honden passen, zo vormen zij een gezellige roedel. 

Wij zullen uw honden nooit zonder overleg met u uit elkaar halen. 

Hoe serveren jullie de maaltijden?

Om 8.00 uur is het restaurant geopend en wordt het ontbijt opgediend. 

Om 12.00 uur mag uw hond zelf een overheerlijk , uiteraard verantwoord, hondensnoepje uitkiezen.

Om 17.00 uur wordt het diner voorgeschoteld, 

De verzorger blijft bij alle eetmomenten om te controleren of uw hond zijn bord wel goed leeg eet en dat een andere gast niet van uw honds bordje mee snoept.

Meer over de maaltijden vindt u op onze menukaart

Wat voor voeding geven jullie de honden?

Ons hotel serveert de beste kwaliteitsbrokken die er zijn in diverse keuzemenu’s. Wij kijken wat bij uw hond past. Het keuzemenu bestaat uit Enjoy Dogfood  Lamb & Rice, Royal Canin of NafNaf Adult Krokant. Over het voer serveren wij een toefje vlees in een heerlijke saus om het diner te optimaliseren. Stuk voor stuk hondengerechten om de poten bij af te likken! Om 12.00 uur mag uw hond zelf een overheerlijk, uiteraard verantwoord, hondensnoepje uitkiezen. Het is immers vakantie!

Krijgt mijn hond korting als hij zijn eigen voer mee krijgt?

Wij geven geen korting als u eigen voer meeneemt. 

Mag ik eigen voer meegeven?

Wilt u eigen voer meegeven, dan is dit natuurlijk mogelijk maar gebruik hiervoor geen  glazen verpakking of maatbeker. Ook vragen wij u om extra voeding mee te geven zodat wij altijd meer dan genoeg hebben. Vaak heeft een hond hier meer eten nodig omdat hij bij ons meer energie gebruikt in dat geval is er altijd genoeg voeding aanwezig. Beter te veel dan te weinig! Wat over blijft krijgt u gewoon mee terug! 

Het meegeven van eigen diepvriesvoeding is ook mogelijk, hiervoor vragen wij wel een kleine vergoeding.

Zijn er altijd genoeg honden in het hotel of is mijn hond ook wel eens alleen??

Het hele jaar door zijn er altijd voldoende gasten om ook voor uw hond een leuk groepje mee te maken, onze gasten vieren hun vakantie 24 uur p/d in hun roedel dus zijn ook nooit alleen.

Nemen jullie alle rassen aan?

Onze ervaring is dat sommige hondenrassen niet geschikt zijn  voor een vakantie in ons dierenhotel, onze gasten verblijven bij ons in groepjes en sommige rassen vinden wij hier minder geschikt voor zijn.  Dit zijn onder andere stafford, pitbull en mastiff.  Voor de gehele lijst klik hier

Algemene vragen

Je titel komt hier

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Ik weet niet zeker of mijn vakantie doorgaat.

U kunt een optie op een reservering maken en deze later definitief maken Of een annuleringsverzekering bijboeken, u kunt dan altijd kosteloos annuleren.

Hoe weet ik of een bepaalde periode beschikbaar is.

Hiervoor kunt u een online reserveringsaanvraag doen. Ook kunt u eventueel een optie op een reservering nemen.

U krijgt van ons binnen 24 uur een reactie of het verblijf mogelijk is. Klik hier

Hebben jullie algemene voorwaarden?

Ja, wij hanteren de algemene voorwaarden van onze brancheorganisatie Dibevo. 

Aan deze voorwaarden zijn een aan aantal punten toegevoegd die alleen betrekking hebben op ons hotel. Deze zijn in de voorwaarden in het blauw aangegeven.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Zie artikel 9 en 9a in de algemene voorwaarden.

Klik HIER voor de algemene voorwaarden.

Je titel komt hier

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Kan ik een reservering wijzigen?

Ja, dat kan hier.

Let op: In schoolvakanties moet de gereserveerde periode betaald worden. 

Kan ik langer wegblijven met vakantie?

Wilt u het verblijf verlengen dan vragen wij u zo spoedig contact met ons op te nemen zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden. 

Hebben jullie een taxiservice?

Ja die hebben wij, klik HIER voor meer informatie.

Welke betaalmiddelen accepteren jullie?

Aan de balie kunt u afrekenen per:

  • Contant (briefjes van 200 en 500 rekenen we extra kosten voor)
  • Pin
  • iDeal
  • Creditkaart:
    • Union pay
    • Visa
    • Meastro
    • V Pay
    • MasterCard
    • Diners
    • JCB